torsdag 11 april 2013

Pengarna rullar... och Gentle Giant

PENGARNA RULLAR...ut, såklart!

Idag blev det nya sommardäck för 8000:-
Pirelli.

Tidigare i veckan blev det en...
Slidechrille?
Nej, eller jo, lite faktiskt.
Det är enormt kul att gå lös på min vanliga akustiska, bara lägga på röret...
Sen hittar man en sådan här för lusentappen på Amazon.de då kan jag inte låta bli.

Skall pengarna rulla in då?
Fondsparandet går väl sådär. Prövade lite japansk, där rör det sig åtminstone men så mycket +
har jag väl ännu inte gått.

Just det...GENTLE GIANT!
De har jag lyssnat på i veckan. Jag har gått igenom hela katalogen
(som jag givetvis har förutom "In a glass house").

Tror nästan "Free hand" är bäst ändå.
För mig finns det ingen grupp som skapar så mycket stämning kring sin musik som Gentle Giant.
En stämning som kan vara ganska djup, medeltida och mollig. Det är den jag attraheras av.
Sen var de fantastiska musiker. Tyvärr blev de poppiga med åren i hop om att återfå eller få större publik. Det blev misslyckat och musiken blev sämre helt klart.

Vi avslutar med "Funny Ways" från -75.
Var är roddarna? De stämmer själva... Så jävla LIVE som det kan bli!






1 kommentar:

Anonym sa...

Vill du ha live med Gentle Giant! Pat