söndag 28 april 2013

Helgen är slut

HELGEN ÄR SLUT Och jag suger ut de sista dropparna av 3,5:an...
Vad gjorde vi då denna helg?

Jo, jag fixade Lottas Skeppshult som nu ska med till Danmark.
Danmark, cykelns förlovade land!
Usch! Törs jag cykla på deras vägar, de kör ju som galningar...




Andrea hjälpte till och lärde sig.
En söndag och JULA...
Mycket billigt och kaffe med bulle bjöd de på!
Sån svennevarning!
Vid söndagspilsnern så släppte jag lös Lotta med resonatorn.
Det var inte speciellt svårt, hon fattade galoppen och tyckte det var jättekul!
Hon fick snart upp farten...

Annars så kan jag säga att arbetsveckan som var slutade inte så roligt.
Min chef, Karin sade upp sig med omedelbar verkan.
Om två dagar så slutar hon!
En bra chef och kollega som kommer att lämna ett stort tomrum.
Anledningen...?
Jag skulle vilja beskriva det som förvaltning som tillåter yttre påverkan ta för stor plats.

En rektor äger sin organisation!
Men dagligen så tillåts media, föräldrar och andra förståsigpåare att klampa in på skolans pedagogiska domäner och tala om hur det bör vara.
Jag ser det här som ett samhälleligt problem i Sverige idag!
Och det är media som underblåst detta!
Pedagogisk utbildning och erfarenhet är inget värt i svenskens ögon idag.
Alla vet tydligen hur skola och fritids skall skötas ändå.

Jag går inte in på Scania och talar om för de som arbetar där hur de ska montera lastbilar.
Men i Sverige är alla välkomna att tala om för oss pedagoger hur vi ska sköta vårt jobb.

Märkligt!








Inga kommentarer: