fredag 8 mars 2013

Trött fredag med månadens CD

TRÖTT FREDAG
Jag får dåligt samvete.
Egentligen skulle jag till simhallen efter jobbet och göra min kilometer som jag brukar.
Men jag orkar inte!
Jag känner mig trött (eller är jag gammal å trött?)

Nej, men vad blev det då?
Jo, en tur till Tyresö Musik (istället för simhallen).
Där har de inte så många gitarrer men de har tagit in nya Sigma gitarrer, de låter bra, moget ljud!

Men jag hade tänkt köpa ett slide rör faktiskt.
Bara för att leka och testa lite.
Nej, men de hade bara 3 sliderör i hela butiken!
För stora och för dyra för mig.

Nej, men hem då.

Väl hemma en TT...

Inte en granat!
Nej, det vet vi ju alla de finns inte längre.
Men jag valde den bilden för att det är kul historia.
Denna plastkonstruktion garanterade att den skulle självförstöras inom 3 år tror jag.
Men vad ser jag idag 40 år senare i skogen när jag plockar svamp????
Jo, granater....!
Ni missade nåt i konstruktionen tror jag.

Tyvärr finns det för lite utbud av mellanöl på bolaget.
7,5% är dessutom billigare än mellanöl, jag förstår inte alkoholpolitiken.
Jag önskar större utbud av mellis men jag verkar ensam om detta....

"Lawn mover" är ett av de få som finns och är fantastiskt smakrik och god!
Härlig färg och rik smak!



I Danmark däremot finns det.....jättemånga olika....på 4,5.......

Nå, en TT och MÅNADENS CD Som jag köpt är Kamchatka "Bury your roots"

Den har legat i ipoden och växt.
Bra låtar, coola arr, bra rock!

Kamchatka har blivit lite av ett säkert kort de senaste åren.
Man vet vad man får, bra jävla rock`n´roll!!
Sen är det ju nåt speciellt med trios.
När de får ihop det så svänger det ju så in i vassen.
Nästan magiskt.
Hendrix experience, Cream, West Bruce Laing, Robin Trower på 70-talet, Sky high, ZZ Top...
You name it.

Sen finns det ju spännande duos som Tistel....

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanon band och visst svänger det! Pat