tisdag 19 februari 2013

Jag och min ipod i sängen

JAG OCH MIN IPOD I SÄNGEN
De stunderna är lite speciella.
De stunderna är väldigt behagliga.
De stunderna vilar jag ut på ett sätt jag sällan gör.

Kryper ner, scrollar fram en liten krympt film och bara är...
Jag borde göra det ännu oftare med tanke på hur avkopplande det är.

Nu passar det bra när jag är lite förkyld och hängig efter jobbet.

Vad tittar jag på då?
På sistone har det varit en del film om homosexualitet.
"Torka aldrig tårar utan handskar" t.ex. var mycket bra serie.
Miljöerna var klockrena, likaså att alla inte ville prata om hur det verkligen var på den tiden.

Igår tittade jag på "The Falls"
Jag tänkte nästan ge upp efter 10 min.
Vad är det här? Ljudet är ju som en hemmavideofilm!
Men skådespelarna övertygade och det kändes mer som en dokumentär efter ett tag.
Många saker ställs på sin spets när religionen har stor del i människors liv.
Den här filmen skildrade det bra.
Klart sevärd om man gillar independent film!
Den får 3,5 av 5 i betyg av mig.

I övrigt är det fortfarande mycket Ian Carr Nucleus.
Otroligt bra! Jag tröttnar inte oavsett vilket album jag lyssnar på.
Jämn och bra kvalitet.


Längtar till nästa lön så jag kan köpa resterande...


Inga kommentarer: