fredag 22 februari 2013

Helsingør revisited

HELSINGØR REVISITED
September 2010 var jag, William och Andrea på upptäcktsfärd i Helsingør.
Vi hamnade i en övergiven ferieby från 50-talet, spooky tyckte vi.
Allt var helt öde.
Vi gick ensamma omkring på området.
41 hus byggda på 1958 som nu stod övergivna.
Man kunde känna historiens vingslag...
Många barn hade sprungit omkring i det fina området och firat semester med sina föräldrar som hyrt hus på området.

Vi såg anslag om att någon förening arbetade med att renovera anläggningen.
Men vår känsla när vi gick där var att renovering kändes avlägset.
Av en händelse så gogglade jag på stället idag.
Till min stora glädje såg jag att man renoverat hela området och alla hus!

Inredningen idag:
Som taget ur en IKEA katalog, wow!
Utsikt mot Sverige från receptionshuset.
Fräscht och inte längre övergivet.

Stället ligger ju väldigt bra till.
Nära färjeläget och stränderna vid Gilleleje, Tisvildeleje och Dronningmølle...

Är man intresserad av att hyra kan man göra det HÄR.

Jag blir glad när det lever!

Snart rakning, snytning och gurgla halsen...planet till Malmö lyfter 18.30!
Flower Kings imorgon på KB!
Men först lite rattande i Pro Tools...



Inga kommentarer: