lördag 26 januari 2013

Italien och Australien

ITALIEN Ska ju ha så fin matkultur sägs det.
Jag fick inte uppleva den i Milano då jag var där.
Det var bara pizzor och dötråkiga pastarätter överallt.
Men jag var väl på fel restauranger...

Hemma i Skogås kan man ju också fixa ihop en italiensk middag!
Det gjorde jag idag.
Ganska lätt egentligen och billigt.
Till det ett rödvin från Chile på Carmeneredruvan.
Carmeneredruvan var den som i Frankrike nästan blev utrotad av vinlusen på
1800-talet. Man lyckades rädda några stockar här och där och om jag förstått det rätt
så hamnade alltså några i Chile! Tack för det!
Jag dricker alltså vin från 1800-talet!
Just Sunrise Carmenere brukar jag köpa i Danmark för ca. 45:-.
Jag fastnade för etiketten! Sen läste jag om historien kring druvan.
...Vinet blev mycket godare...

OCH AUSTRALIEN...
Alexandra åker dit om en vecka men jag bloggar om det senare.
Nu tänkte jag gräva ner mig i gammal musik igen.
Innan AC/DC så fanns faktiskt ett annat band som hade satt Australien på
musikkartan, The master`s apprentices!
Jag upptäckte dem för något år sedan och gillade en del av det de gjort.
Framförallt LP:n "Choice cuts"
När jag sedan läste AC/DC:s biografi så insåg jag bandets storhet.
De var helt klart före AC/DC på sitt sätt.
Annorlunda musik, javisst.
Men man skall icke tro att Australien bara haft AC/DC...

Avslutar lördagen med denna:



Inga kommentarer: