torsdag 13 december 2012

The guess who och Tatanka

THE GUESS WHO Från Kanada gjorde inte bara "American woman"!
Den låten och albumet är grymt bra, men de gjorde så mycket mer.

Jag gillar ju att gräva lite djupare... så jag tycker ju att de två skivorna
med Domenic Troiano på gitarr är nog så bra som andra skivor de gjorde.

Köpte precis denna på Amazon (med 4 bonusspår) på CD.
Jättebra ljud men framförallt, bra musik.
Man hör att Domenic är med. Lite andra harmonier, låter lite James gang.
Då menar jag James gang med Domenic.

Burton Cummings beskriver i ett tal om Domenic i Canadian hall of fame på jutub
hur Domenic introducerade Burton till ett helt nytt sätt att göra låtar bl.a.

Burton Cummings!! Är ju ytterligare en fantastisk sångare, och från Kanada
(som Roy Kenner och båda sjöng med Domenic...).

Ja, det är bl.a. sån här musik som gett mig inspiration i mitt musikskrivande.

TATANKA
En bra italienare!
Bra berättad, lite spännande, bra skådespeleri och story.
Den får faktiskt 4 av 5 i betyg av mig.
Jag rekommenderar den verkligen!




Inga kommentarer: