söndag 4 november 2012

Jacob Karlzon och prutning

JACOB KARLZON På konserthuset, Grünewaldssalen igår.
Mycket bra konsert.
Han lade dock ihop några lite för långa låtar under mitten av konserten.
Det kändes nästan som 30 min. Det blev för långt
men räddades av att sista låten var mycket bra.

Det mesta materialet var från senaste CD:n "More".
Det är varierande och härligt att åka med. Han visar enorm spelglädje!
Publiken var klart äldre än jag trodde den skulle vara.
Flertalet var tio år äldre än jag.


PRUTNING Innan man sett varan man skall köpa har jag svårt för.
I alla fall då jag lägger ut saker på Blocket och jag får mail
och samtal som direkt säger "ditt sista pris?".

Jag orkar inte och blir förbannad.
Jag skickar ironiska mail tillbaka och ber dem sluta jiddra på telefon.
Christian brukar inte bemöta folk så men i dessa fall gör jag det.

Vet inte om det har med kultur och tradition att göra men ännu har ingen svensk
spekulant gjort så på Blocket mot mig.

Men jag lär ju lägga ut många fler annonser och till slut kanske de
som försöker pruta på detta sätt slutar med det.

Ähh, vi avslutar med en Nucleus till. Jag är såld på detta just nu.

Inga kommentarer: