söndag 12 augusti 2012

Vem vill börja jobba?

VEM VILL BÖRJA JOBBA?

Det undrar jag över efter 5 veckors semester.
Trots att jag nu blivit bitr. rektor på heltid med bra lön så....

En del brukar säga:
-Det skall bli skönt att komma igång.

Men jag håller inte riktigt med.
Jag är väl en drömmare men jag vill skapa och leva på det.
Som här nedan, bara sitta på tomten i Danmark och ge sig hän...


Omöjligt, jag vet.
Tur att man trivs på jobbet i alla fall.

Vad har hänt i sommar då?

-Dennis ska sluta i Abramis Brama.
(Detta har jag lagt ned mycket tankar kring, ber att få återkomma)

-Halvdåligt väder.

-Lyssnat mycket på Peter Thorup och upptäckte då gruppen CCS.

-Vi har jobbat bra och fått ännu finare på tomten i Danmark.

-Hittade snygga skjortor på Din tøjmand.

-Sågs serien "Mäklarna", en höjdare.

-Har tränat på en ny låt jag ska försöka lägga gitarr på.

-Vi har upptäckt fler fina stränder vid området kring vårt sommarhus.

-Har insett att vi verkligen köpt ett sommar hus beläget på ett ställe på Sjælland som verkligen är perfekt!

-Har upptäckt att min kropp är mycket, mycket stelare än förr...

-Har insett att hur mycket jag prövar på havets läckerheter som det finns gott om på Sjælland så gillar jag inte fisk, tyvärr. Jag önskar jag gjorde det.

-Har plågat div. folk med Tistels låtar. Betyget har genomgående varit godkänt.
Inte waaoow! Men det kan man inte vänta sig.

-Fixade TV i sommarhuset. Anlitade en fackman. Det ångrar jag inte. Bättre bild än hemma och mycket OS badminton blev det!

-m.m...





Några månader kvar till nästa sommar...



Inga kommentarer: