söndag 26 augusti 2012

Ovanlig musik, Patto

OVANLIG MUSIK, är det sånt jag lyssnar på?
Nej, jag är inte ensam men många gånger känns det så.

Det är väl först när jag kommer in i sussspekkkta skivbutiker som
jag känner:
-Det finns fler som jag!

Men socialt bland vänner och grannar är det ju tråkigt många gånger.
Jag kan inte börja prata musik för jag är så långt ute i träskmarkerna
eller långt nere i nån källare att ingen skulle förstå.

Men ibland är det bra att lyssna på lite "udda" musik.
Som igår t.ex.



PATTO, en underbar men underskattad grupp gjorde 2LP.
Igår fann jag deras första på CD med mycket nedsatt pris, 89:-
Tidigare har skivägaren tänkt ta 189:- för den men fick den helt enkelt inte såld.
Tack sade jag och log inombords.

Mike Patto på sång och Olly Halsall på gitarr (f.d. Tempest) båda döda idag
men deras musik lever absolut kvar hos mig.

Hittade denna...
Varsågoda!


Inga kommentarer: