måndag 13 augusti 2012

Min döda pappa och kammer junkere

MIN DÖDA PAPPA Såg jag på bild samma dag vi åkte på semester.
Det var på följande affisch är nedan.





Det är givetvis inte min pappa.
Men för er som känner mig och träffat min pappa måste erkänna att det är mer än spökligt likt.

När jag såg affischen kändes det märkligt, minst sagt.



KAMMER JUNKERE Var något jag upptäckte i somras.
Åhh så goda små kakor! Och billiga.
Hela familjen blev som tokiga i dem.
Säkert inget märkvärdigt för danskar som äter dem med koldskål (en sorts lättfil med en touch av citron) som mellanmål.

Första dagen på jobbet kändes bra,späckat såklart men bra.
Tycker mig redan kunna känna en lättnad över att inte behöva arbeta i barngrupp och greja med lokaler och annat praktiskt samtidigt som man skall svara på schemafrågor och ta väl hand om nyanställda bl.a.

Jag tror det blir bra.

Skall lyssna lite på dansk suspekt proggmusik nu, Day of phoenix.
En grupp som släppte två LP.
Den ena märkligare än den andra.
Köpte den (en dubbel CD) på antikvariat i Holbæk där f.ö ägaren som var jättetrevlig berättade att han sett gruppen Midnight sun!!!

Kunde stått och snackat med den gubben länge men vi blev tvungna att gå till Brugsen och köpa øl og kammer junkere...




Inga kommentarer: