lördag 2 juni 2012

Yrsel, blodtryck, ukulele och film

YRSEL Har jag känt idag.
Trött och hängig har jag varit också.
Jag har stressat mycket på jobbet så kroppen kanske
bara är trött helt enkelt.
Jag har även motionerat mycket under veckan.

Tidigare har jag haft lite högt BLODTRYCK till och från så jag köpte
helt sonika en AEG blutdruck messgeräte på Teknikmagasinet.



Man vill ju inte betala 200:- varje gång man tar blodtrycket på vårdcentralen
om man är gift med en undersköterska.
På två mätningar har jag tjänat in apparaten.

Hemma visade det sig att trycket är OK. Men det är bra att pröva regelbundet
och det kan jag göra nu, hemma.

Måste säga att ukulele är inget vidare roligt. Köpte strängar till en ukulele som
Lotta fått. Fan vad illa det låter!
Jag har stämt den men hur det låter!
Och hur tar man ackorden?! E är ju jättesvårt att ta!
Här får Lotta jobba...

Trots blodtryck och trötthet så är nog humor viktigt.
Jag, William och Alexandra såg "Project X".
Såå rolig! Och bra gjord! Slutscenerna är rena dokumentärrioten!
Jag vet att den nog är gjord för yngre publik men jag skrattar gott ändå. 
Den får lätt 4 av 5 i betyg av mig!


Imorgon fyller Lotta år!
Så henne ska vi fira. Men jag måste nog jobba lite på
höstterminsschemat också...

Inga kommentarer: