torsdag 7 juni 2012

Tung film och My friend the sun

TUNG FILM!

Jag tittar mycket på film.
Mycket skit men ibland blir jag mållös...


"Tyrannosaur" är inte upplyftande men mycket gripande.
Återigen bra brittisk film. Vilka skådespelare! Den här filmen tar tag i åtminstone mig
direkt från början. Aggressiviteten, den är så äkta. Utanförskapet...
Galningen som bundit fast sin ännu galnare hund om midjan...
Den här filmen får 5 av 5 i betyg av mig.
Tack vare den sista ljusstrålen som jag tyckte mig skönja vid
det annars så sorgliga slutet.

"MY FRIEND THE SUN" Är egentligen en Family låt.
Det fanns inte med Family på Youtube...
Så ni får nöja er med denna fantastiska version med Streetwalkers.
Streetwalkers var ju ändå nästan halva Family, fast med coole Bob Tench bl.a.
Versionen är lite osynkad av någon konstig anledning.
Men så bra!
Den vakne lägger märke till att Nicko McBrain från Iron Maiden trummar.



Inga kommentarer: