måndag 7 maj 2012

Jack White och Peter Magnusson

JACK WHITE Och hans nya soloalbum "Blunderbuss".
Är det det jag får nöja mig med då The Raconteurs inte gör något album?
I så fall är det ganska OK.
Förresten, det är OK.

"Blunderbuss" har en härlig stämning genom hela skivan.
Låtarna är inte så lika varandra och har härliga sångmelodier.
Just Jack Whites sångmelodier är väl egentligen det jag är svag för.
Sen river det till ibland med hans gitarrsolon och ljudet
är rivigt, eget och får mitt blod att rusa till lite.
Ungefär som med The Raconteurs...






PETER MAGNUSSON har jag tidigare haft blandade känslor om.
Men jag måste erkänna att han är duktig och fantastisk på att spela olika
karaktärer på ett underhållande sätt.
Från "Stekare" till "tönt"...

Såg "Blomstertid" igår, den var rolig!





 Nu blir det sovrummet och min gitarr...


Inga kommentarer: