onsdag 18 april 2012

Lenny och Mikael Ramel

LENNY Heter min gamla arbetskamrat som
arbetar som vaktmästare i Tungelsta skola.

Vi hade väl arbetat ungefär två dagar tillsammans då vi upptäckte
vår gemensamma kärlek till musiken.
Vi hade, har alltså ganska lika musiksmak.

Lenny lånade mig Lp skivor med MIKAEL RAMEL.
Jag lyssnade igenom dem och kände direkt att detta
är väldigt bra.

Men jag är lite konstig.
Jag vill ibland skjuta upp njutningen till någon gång i framtiden.
Idag är "någon gång i framtiden".


Köpte således båda dessa för tre veckor sedan.
Och de rullar på i cd spelaren hela tiden...
Bra, komplext, tralligt...

Lyssna själva på itunes så förstår ni gott folk.
Ja, ja, ja det låter 70-tal. Vad trodde ni?

Körigt på jobbet just nu, lite stressigt faktiskt.
Och tiden går fort så jag undrar hur jag ska hinna allt?

Inga kommentarer: