lördag 25 februari 2012

Vikingaslaget Sollentuna 2012, silver!


VIKINGASLAGET SOLLENTUNA 2012, SILVER!

Igår när jag bloggade tänkte jag:
-Kan det bli en A-Klassmedalj till!?

Jodå, William chockade i Sollentuna Rackethall idag och
gick till final!!!

Det var nog ingen som trodde det men han krigade hårt
och dagen blev fylld av spännande tresetare.
Jag fattar inte hur han orkade, hela A-Klasstävlingen
gjordes på en dag!

Förutom klubbkompisar så hade han även stöd från
morbror Michael och Ingo från Norrtälje.
Ingo tog för övrigt brons i C-Klass dubbeln.


Mellan två matcher stod jag och tittade på
rengöringsmaskinen "Taski"!



Nå hur gick det då i finalen?
William kom aldrig in i matchen. Han var för trött och
motståndaren Agaton Svenaeus var för bra.
Två snabba set som Agaton vann övertygande...

Här nedan en glad William och en ännu gladare Agaton.


Agaton sade efter matchen:
-Bara ett par turneringar kvar sen slipper du mig för då sticker jag!

Agaton menade att två klassegrar till så är han elitklassad...
Han övertygade som sagt och närmar sig elitklass.

Men vem hade trott att William skulle knipa silvret idag?
Åhh, Lotta och jag är bortskämda...

Inga kommentarer: