lördag 11 februari 2012

Seriespel Div. 3 Norra A1

SERIESPEL DIV. 3 NORRA A1.
Match emot Gotland, Väsby och Fyris.

Vinst emot Väsby och i övrigt gick det inte så bra..


Vad som slår mig är ju hur Svenska mästarna i badminton,
Uppsala kan ha en hall som saknar både värme och belysning?!
Ok, belysning finns men liknar mest nödbelysning.
Efter en halv dag i hallen märker jag hur alla färger försvinner och
jag ser i svart/vitt!!

Stackars Anton Brinkholm klagade på att han var yr.
Tror jag det. Om man utövar en av världens snabbaste sporter
så måste man väl se bollen!

Nu är klockan ca. 20.30 och jag börjar äntligen känna
hur min kropp återfått värmen.
I den där hallen var det nog bara 12 grader idag.

Men kanske är det just därför de är svenska mästare?

Skogås Div. 3 lag uppträdde som sagt inte som mästare idag.
I mina ögon gjorde de bitvis en loj insats och därav resultatet.

Bästa insatsen var kanske Jesper Gullbrand Eriksson och
Kolaco Kouroma som i mix vann dagens sista match
emot Fyris.


God lunch åt vi i alla fall på ett kinahak som hette Java tror jag.
Jenny Chan och Kolaco Kouroma är tyvärr inte med på bild.

Passade på att besöka Uppsalas två musikaffärer i jakt på en
s.k. Travel guitar.
Men ingen verkar sälja dem i Sverige.
Man blir väl tvungen att beställa på nätet.
Men man vill ju hålla i den lite och lyssna.

Har tittat på följande modell:


Det står att den heter Savannah (Amazon).
Men på bilderna ser jag ju att det står Johnson.

Thomann säljer en likadan som heter Tenayo....

Alla tillverkas nog ändå i Kina...

Inga kommentarer: