söndag 15 januari 2012

Motion och stämband


MOTION OCH STÄMBAND...

Något konstigt har hänt!
Eller är det tillfälligt, bara ikväll?!

I Danmark fick jag problem med halsen.
Men det var inte som vanlig förkylning.
När jag kom hem till Sverige släppte det och
under tiden förstod jag att det var sviter efter att ha lagt
en massa höga stämmor på en låt.

Egentligen visste jag att det var för högt men va` fan...
Jag har liksom ingen polare som jag bara kan be längre.

Har vilat lite sen dess men idag ville jag lägga lite sång igen.
Stödet och rösten är alltid bättre när jag fått upp lite flås.
Idag motionerade jag ett pass på cykeln först.


Nu har jag egentligen inte så här fin cykel utan
en billigare Intersportvariant, men...

Vad hände?!
Jo, jag sjöng direkt efter passet och allt det onda i halsen var borta!
I skrivande stund känns allt fortfarande bra.
Jag får se imorgon som sagt...

Kan det vara så enkelt att blodströmning helar?
Hoppas det!

Fick en kommentar om Zaintrock som jag tidigare skrivit om
då Phil Lynott såg dem i Katrineholm.

För alla svenska hårdrocksintresserade kan jag då säga
att den gången de spelade så bestod bandet av följande
medlemmar:
Micke Gillstedt,Jari Forsman,Göran Kunstberg och Arno Vasanoja

Nu hoppas jag bara på att få tag på ett gammalt demo
eller liknande med Zaintrock. Tror inte de gjorde nån LP?

Glömmer aldrig när jag såg dem...
Min tanke och känsla då var:
Jag vill bli lika bra som dom!

Jag tror jag lyckades till slut...eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

-ZAINT ROCK would have been the biggest hard rock band from Sweden, but they disappeared without a trace .

-They participated in a live radio recording at the community center which was organized by Radio Södermanland.(the only recording made with zaintrock that I know of)