torsdag 22 december 2011

Lite filmtips och Orange Goblin

LITE FILMTIPS kan jag bjuda på inför jullovet.

Vi börjar med "Life above all".
Fantastiskt bra och vilken skådespelare hon är Khomotso Manyaka,
den lilla tjejen som spelar huvudrollen.
Den berör afrikansk tradition med nutida problem som AIDS.
Bra berättad!!


Jag hade sett "Svinalängorna" dagen innan.
Förvisso en bra film som också berör ämnet problem i livet.
Men "Svinalängorna" är liten film jämfört med denna.

Filmen får 4,5 av 5 i betyg från mig!

Nästa film är "Tropa de elite 2"
Egentligen hade jag inte så höga förväntningar inför denna.
Jag har sett ettan och den var bra.
Skulle denna innehålla ännu snabbare klipp med ännu mer dödande?


Svar: Nej!
"Tropa de elite 2" är mycket bättre!
Jämnare tempo i berättelsen, mer spännande, toppenskådespeleri
och som åskådare vet man liksom inte var detta kommer att sluta
(det gillar jag).
Det här är inte bara action utan en mycket spännande film.
Att man sedan får ett hum om korruptionen i Brasilien
gör det bara mer intressant fast nu denna historia är påhittad...

Filmen får 4,5 av 5 i betyg från mig!

Slutligen ORANGE GOBLIN.
Detta gäng som jag tycker presterar de absolut bästa rifflåtarna idag.
OK, Kanske Fu Manchu håller lika hög riffklass.
Men... sången drar ju ned.


Studio går an men live, nej.
Nu avnjuter jag dem därför bara genom studioinspelningar.
Vad beträffar riff så är de dessutom mer generösa än något band jag vet.
En låt kan innehålla 3 olika grymriff och så brukar inte band bygga upp låtar idag.

Vad ville jag mer ha sagt med detta?
Jo "Black egg"! Där har de en brud som wailar...
Fixa henne hit till Rondovägen!
Jag har mic och ett par låtar...

Inga kommentarer: