torsdag 29 december 2011

Gong och öppettider i Danmark

Jag försöker alltid hitta ny musik.
Ibland känns det som om jag inte kommer hitta nåt mer som jag gillar...
Hur som helst GONG verkar bökiga och svåråtkomliga så
dem har jag inte brytt mig om förrän idag.


Ok, inte superbra men vad härligt att höra Steve Hillage igen!
Trodde knappt han spelade gitarr längre.
"The master of echoes" enligt min mening.
På denna CD får han till det igen stundtals.
Jag tycker mig höra Steve à la 70-tal igen!
Det är bitvis bra som sagt och inte så nedrökt
som jag nog tror det var på 70-talet när dessa killar lirade ihop.
Länk till CD HÄR.


ÖPPETTIDER I DANMARK Är lite speciellt.
När man reser dit på helger är det bäst att kolla.
För när det är stängt i Danmark, ja då är allt stängt.
En gång blev vi räddade av Statoil som hade ett utbud så
vi kunde köpa röd korv åtminstone.
Jodå, de hade grön Tuborg också...

I övermorgon!

Inga kommentarer: