lördag 29 oktober 2011

Riksklasskval Linköping

RIKSKLASSKVAL LINKÖPING
En hel dag i Linköping med andra ord.
Tredje gången gillt för William att
försöka bli riksklassad.

Det första som möter en vid Sportcentrum är
Cloetta center.
Man förstår att Linköping blivit stora i hockey...


Stångabrohallen ligger bredvid med badmintonbanor.
Modernt, bra ljus och perfekta banor.

Finns tid över så besöker jag eller William och jag
alltid en skivbörs om sådan finnes.
Tack och lov fanns Crazy records!


Tyvärr var CD utbudet inget vidare.
Rent av dåligt om jag ska vara ärlig.
Däremot hade de enormt LP utbud.
Jag hittade dock Raconteurs första för 65:-!!!

En tävling som idag gäller bara vinst ända fram till
överst på pallen, inget annat räknas.

Här står han vid Gumpekullabron med en korv i hand...
Lite nervös och nästa match startar om 20 min...


Nåväl, motståndet var ju inte så farligt och William kom till semi och vann.
Nervositeten släppte och här nedan spanar han in sin(a) finalmotståndare


Det gick vägen!
William mötte klubbkompisen Kevin Chan i final och
vann relativt lätt även där.


Äntligen fick han denna efterlängtade tröja som innebär
deltagande i YJT tävlingar samt framförallt
att han får spela SM.


Även Isac Lundholm från Skogås BK blev riksklassad!


Bra jobbat grabbar!

Inga kommentarer: