måndag 17 oktober 2011

Mycket musik i helgen


MYCKET MUSIK I HELGEN Blev det.
Hemma hos Tomas i Malmö så påbörjade vi en ny
delfas i musikprojektet Tistel.
Fyra nya låtar satte vi ihop.


Det stora arbetet med gitarrkomp, solo, sång, stämmor,
rätta trummor, ljudmix o.s.v kvarstår.
Men vi gjorde ändå ett grovjobb.


Det roligaste är ju att vi gillar musiken vi gör
den känns rätt!
Framförallt var det ju roligare att tillsammans
bestämma tempo och trumkomp.
Samt att bolla andra arr idèer under tiden.
Det är ju givetvis så man skall jobba.

Men Tistel har liksom blivit ett e-mailmusikprojekt.
Vi har lyckats rätt bra med det också.
Men musicerandet blir ju hundra gånger roligare såhär.

ca. 10-12 låtar kan det nog bli när det blir färdigt.
Intresserade skivbolag är välkomna att höra av sig...

Sen åkte vi till Lund och gick på Mejeriet.
Äntligen fick jag besöka denna anrika konsertlokal.
Riktigt bra lokal!
Men bandet Graveyard är inte min bag riktigt.
Det saknas något.
Det blir för utsmetat och ospännande.


Däremot var förbandet Spiders bra.
Det var en tjej som sjöng.

Förr om åren gillade jag inte när tjejer sjöng rock.
Jag har alltid tyckt det är en arena för män.
Inskränkt , jag vet.
Men man kan väl ändra sig?

Inga kommentarer: