lördag 24 september 2011

En dag i Upplands Väsby


EN DAG I UPPLANDS VÄSBY

Det var som sagt seriespel i badminton Div. 3 Norra.
Nej, det var inte "serien som gud glömde" som jag
sade om den tidigare serien som William spelade i.

Spelarna idag var inga duvungar. Det gällde att
vara skärpt i varje match.
Det fanns ett flertal A-klassade spelare.


Anton Brinkholm och Daniel Bruhn spelade 1:a dubbel.
De förlorade i både Sollentuna och Kometmatchen.
Anton gjorde under dagen två riktigt bra tre setare
i andra singelmatcherna men föll tyvärr i båda.
Han var helt klart värd att vinna åtminstone en av dem.


Skogåstjejerna Janny Chan och Victoria Gustavsson levererade!
De vann båda sina dubblar övertygande trots
att de aldrig spelat med varandra tidigare.

Sen var det ju min grabb William som spelade singel 1 matcherna.
Jodå, han vann båda!
Han tog Joakim Björkå, Sollentuna i en grymt jämn match.
Det är min kille det!

Oavgjort mot Sollentuna och vinst över Komet ger mersmak
inför seriespelets fortsättning.

Sen blev man ju lite nostalgisk och åkte till
Troubleshooters gamla replokal i f.d.
Smedgärdsskolan.

Trappan ned till lokalen fanns fortfarande kvar
men det är ingen skola längre.


Tänk så många timmar jag spenderat där!
Vi fullkomligen levde där i flera år.
Där tränade jag nog upp min musikalitet som mest.
Those were the days...

Inga kommentarer: