söndag 21 augusti 2011

Black Sabbath


BLACK SABBATH Började jag lyssna på 1980.
Dessförinnan var jag helt såld på AC/DC.
Jag var med i AC/DC:s fanclub sedan flera år tillbaks o.s.v.

Black Sabbath var ju liksom en annan grej.
Jag hade aldrig lyssnat på så tung musik tidigare.
Ted Nugent, Budgie, Thin Lizzy... i all ära men
det här var en annan division.

Sen var ju Sabbath mer komplext och de spelade grymt bra tyckte jag.

Igår visade SVT ett reportage om hur "Paranoid" LP:n blev till.
Åhhh! Jag satt som klistrad vid Tv:n!

Programmet ligger kvar till 19 sep. LÄNK

Jag tokmyste och sjöng med!
Upptäckte att jag fortfarande kan texterna!
Inte så konstigt kanske, i Abramis Brama började vi med Sabbath och
November covers.
Jag fick flashbacks...

Idag stoppade jag i "Masters of reality" i cd spelaren samtidigt
som jag gjorde ett pass på motiotnscykeln.
Det blev perfekt! Skivan klockar 34.30 min.

De sista trampen tog jag till "Into the void".
Och just de tonerna är ju såååå tunga!!!

Imorgon startar andra veckan på nya jobbet.
Den första gick bra.

Inga kommentarer: