måndag 4 juli 2011

En ny (röd) kompis


EN NY (RÖD) KOMPIS Köpte jag idag.
Först åkte jag på en annons på en Ibanez Artwood.
Men jag ville ha en gitarr med mer klang än min Yamaha.
Jag sade på en gång "Fin gitarr men nej tack jag är ute efter..."

Sen satt Andrea och jag i bilen i Björkhagen...

"Ähh! Hänger du med till Huddinge Andrea?"
"Javisst!", säger min goa lilla dotter.

Väl där blev jag direkt rekommenderad en kanadensisk gitarr.
Efter att ha provat ytterligare fem modeller så kom jag
tillbaks till denna röding.
"Jag, tycker den låter bra. Vad tycker du Andrea?"
"Den låter verkligen bra och är snygg!", sade hon.

Efter 21 år så slog jag till och köpte en ny gitarr!
Yamahan har hängt med i 21 år!!!


Man kommer liksom på att väldigt många låtar har
blivit gjorda på denna underbara kompis!

Nåväl min nya gitarr är en Art & Lutherie modell "Spruce Burgundy".


Går att läsa om HÄR.

Hade velat ha lite djupare basklang.
Men de gitarrer jag prövade som hade djupare bas hade sämre
klang genomgående förutom Martin då.
Trodde t.ex. att Hagströms skulle låta bättre men
den hade lite för stum klang.

Kvällen gick i rött... (röd pikè...)
Så det blev att fira med rosè från Spanien till middagen.
Kan rekommendera följande rosè:


På sommaren funkar det ju väldigt bra med rosè tycker jag...

Efter att ha lyssnat på Pugh så kände jag ju att vi
samtidigt måste köpa en mungiga.
Denna bjöd hon på i affären efter att jag köpt gitarren.
(Huddinge Musik som sagt).


Andrea tog ton direkt!
Själv har jag inte hittat tekniken ännu.

Nu rundar jag av med dagens vinyl:


Oj! Omslaget var visst rött!
"What is love" och "Like to get to know you well" är bra!
Tror bestämt att det var jag som köpte denna till syrran
när jag var i London med Tomas, hmmm.
Och nu ger hon bort den till mig igen istället för att slänga den, hmmm.

Ähh! Sånt är livet. Vi köper och slänger.
Men min Yamaha FG 400 skall icke slängas!
Och min Art & Lutherie hoppas jag
hänger med sådär en 21 år minst.

Inga kommentarer: