fredag 8 juli 2011

Är jag prylgalen?

ÄR JAG PRYLGALEN? Frågade jag William
då vi var på väg hem från Folkungagatan efter
att ha köpt en beg. Sony DCR SR 52E.



30 GB. HÅRDDISK, ENDAST 1500:-.
Nu har vi ju en kamera till i sommar, tänkte jag.

William svarade:
"Jooo.... Du è fan lite prylgalen faktiskt".
"Men jag använder ju grejorna! Annat folk köper
ju bara och använder dem ju aldrig", sade jag.
"Ja, det har du rätt i"

Och ungefär så fortsatte diskussionen...

Väl hemma provade jag direkt om det funkade i iMovie.
Men tji!
Ibland är Apple, som nu skall vara sååå användarvänligt
väldigt fyrkantiga och svåra och dåliga.
Håll i er!
Quicktime kan inte läsa .mpg2!!!!!
"Va faan è dè!?" hade Svenne (Henrik Dorsin sagt).

Apple datorer som skall lämpa sig så bra för foto, film m.m.

Men man är ju luttrad...
Ut på nätet, in på suspekta nedladdningssidor och
leta instick som normalt kostar...
Jo, jag hittade en Quicktime plugg så nu
är det bara att fylla 30Gb. med sommarminnen.

Men först skall bilen packas ikväll, jag bävar...

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe vaa faan ee`de!!?? hoppas vi syns i danmark så vi kan njuta av skön musik och sitta uppe länge och prata gammla Thailandsminnen. Vi syns om 2 veckor på lærkstien

Rolig blogg!!


Michael Lundh.