torsdag 9 juni 2011

Jag träffade Owe Thörnqvist och filmtips


JAG TRÄFFADE OWE THÖRNQVIST idag!
Jag och Lotta stod bredvid en man på Clas Olsson i Farsta idag.
Rösten lät bekant tyckte jag...
-Fan! Det är ju Owe!
-Ta min plånbok Lotta och betala, jag måste rusa ut!

Jag sprang efter honom och stoppade honom hövligt.
Därefter sade jag:
-Du ska bara veta att på min mobil har jag "Anna kaffepanna"
som ringsignal sedan två månader tillbaka.
Owe skrattade och började faktiskt nynna på låten.
Se frågade han:
-Hur får man tag på sånt? Laddar man ned det?
Ja blev tvungen att vara ärlig och sade:
-Ja, jag har faktiskt laddat ned denna.
Owe skrattade och gick vidare.

Owe Thörnqvist är en av mina svenska idoler!
Han och Pugh, de regerar och har alltid gjort!


Nu FILMTIPS!
"Four lions" är nog den roligaste film jag sett.
Den är helt i klass med "Kingpin" och "Dårfinkarna"
som jag älskar.
Men denna är brittisk!
Denna driver med ett hett ämne som jihad.
Denna film har en dialog som får dig att skratta hejdlöst.
Och manuset!
Ett komiskt konstverk som retar mångas fördomar.

Den får faktiskt betyget 5 av 5!
Det är den första och enda film som fått detta betyg i min blogg.

Inga kommentarer: