tisdag 3 maj 2011

Är Skogås bra?


ÄR SKOGÅS BRA?
Ja, eftersom vi bott där i 20 år så är det nog ganska bra.
Tanken slog mig när jag stod på perrongen imorse.
Drevviken ligger mycket nära och där har man ju badat mycket.
Härlig natur runt hörnet med löparstigar o.s.v.
Nu har det senare decimerats eftersom Huddinge kommun
sålt ut så mycket mark som man byggt villor på.

Men på det hela taget är Skogås OK.

När jag och Lotta skulle flytta dit så sade farsan:
-Skogås! Det är bara knarkare där.

Han hade varit med och byggt centrum samt byggnaden där
Vårdcentralen ligger idag.
När byggjobbarna kom med pendeltåget på mornarna så satt
alkisarna och pundarna på berget bredvid och skrek åt dem:
-Jävla knegare!

Nej, Skogås är OK och vi blir nog kvar här ett tag till...

Det var ångest väder idag.
Se bild från Västerhaninge station...


Jag tänkte, jag dricker en öl ikväll.
Så jag prövade en Spansk "Estrella Damm", alkoholfri.


Undvik denna öl!
Den smakade metall och jäst. Spanjorerna har misslyckats med denna.
Det finns mycket godare öl utan alkohol.

1 kommentar:

Anonym sa...

kram:D