tisdag 26 april 2011

Sovjetinspirerat?

SOVJETINSPIRERAT? Frågar jag mig varje
gång jag är på jobbet och ser dessa.

Det finns två eller tre såna här på Tungelsta skola.
Jag är ingen kulturvetare men jag tycker designen luktar
öststat lång väg.
Lite roligt i och för sig eftersom de är lite speciella.
Mindre roligt att gå och jobba idag dock...

Kunde inte Jesus kommit tillbaks en vända från grottan
och sedan blivit dragen inför en domstol t.ex.?
I så fall kanske vi fått fler lediga dagar?

Nu är väl inte jag rätt person att önska en sådan här sak då jag ej tror
på gud eller Jesus.
Om vi inte hade religionen på det sätt som den finns idag,
skulle vi då skapa lediga dagar ändå?
Och i så fall, av vilka anledningar?

Jag får väl vara glad att de där sagorna "lever" så jag får ledigt ibland.

Inga kommentarer: