tisdag 5 april 2011


INTERVJU NR. 5

1. Namn: Douglas Lidman


2. Ålder: 17


3. Bor: I Farsta


4. Racketmärke: Yonex


5. Sponsor: Ja

6. Hur länge har du spelat badminton: 9,5 år.

7. I vilka klubbar: Skogås BK


8. Favoritmiddag: En fiskgryta som mamma och pappa gör
.
Det är ett fantastiskt recept med mycket saffran i!

9. Favoritdricka: Multivitaminjuice


10. Bästa eller roligaste filmen: The Hangover

11. Dina bästa meriter:
SM Silver singel U-15. Två YJT tävlingar som jag vann:
U-17 Göteborg och U-17 Spårvägen singel 2011.

12. Finns det ngn. match du speciellt minns när du ser tillbaka:

Finalen, vinsten i Spårvägen U-17 mot
Felix Burestedt.

13. Vem är den bästa tränaren du haft:
Jocke Fellenius, Christer Andersson och George Rimarcdi.
De är alla mycket bra på olika sätt.


14. Gillar du coachning under match: Ja, men helst innan match.

15. Vad är bra coachning:
Coachning om min teknik.

16. Hur mycket tränar du:
7-8 pass i veckan. (Lägg där till tävlingar... Chrilles anm.)


17. Riksklassad/Annan klass:
A-Klass. Elitklass får vänta...


18. Dina närmaste mål inom badminton:

Att vinna SM U-19 i singel!


19. Vad gör du annars på fritiden:

Pluggar teknik på gymnasiet, hänger med polare
, dataspel...

20. Vem är din värsta motståndare (den du hatar att möta):

Daniel Ojaäär Täby.

21. Vilket är ditt bästa slag: Hoppsmashen!

22. Vad är det bästa med sporten badminton:

Det är du själv som styr det. Framförallt i singel.
Jag gillar att det är individuellt!

23. Vad gör du om 10 år:

Jag har gått i badmintonpension efter att ha tjänat grymt med pengar på sporten.
Jag kanske gör några uppvisningsmatcher då och då.


Intervjun gjordes i Sollentuna ABC i helgen.
Douglas åkte ut ganska tidigt mot Pascal Hugo, Skogås BK.
Det var kul för Pascal men Douglas var rejält förkyld och
förlorar normalt inte dem emellan.

Douglas Lidman är idag en av Sveriges absolut
mest lovande ungdomsspelare!
Han gör alltid fina resultat i YJT tävlingarna och åker även
på landslagsuppdrag.
Vi ser fram emot att få se honom i OS en dag...

Sen skall sägas att jag hade faktiskt Douglas på fritids då jag jobbade i Farsta.
Och det skall sägas att han har bra musiksmak!
Jag fann nämligen Clutch i hans ipod!
Alla som känner mig förstår väl att jag därför omedelbart gav honom
tips på övriga Clutch cd:s som han ej hade hört.

Tack för intervjun och lycka till i fortsättningen Douglas!

Inga kommentarer: