onsdag 30 mars 2011

Klotter som fick mig att le


KLOTTER SOM FICK MIG ATT LE Såg jag idag på bussen.
Jag gillar när folk klottrar något fyndigt, roligt eller något som
fångar min uppmärksamhet på ett positivt sätt. (ej vandalism)
Idag upplevde jag det.

På en Expressen reklam hade någon skrivit namnet på
en grupp som jag inte trodde många i Sverige lyssnade på.
Jag log både inombords och utombords!

Tankarna vandrade bakåt i tiden och jag mindes
hur Pontus Alfredsson och jag lekte med små
plastkrigsgubbar föreställande soldater från WW2.
Jag tror det var Airfix gubbar.
Hursomhelst så hade Pontus fått en ny skiva och
i bakgrunden av plastgubbekriget snurrade den jämt.
Framförallt låten "Cover of the Rolling Stone".
Det var tider det.


Nu ett litet musiktips!
Budgie "If I were Brittania I`d wave the rules"

Inte deras bästa kanske.
Jag tycker nog egentligen "Bandolier" är bättre.
Men sug gärna på denna som sagt.
Det är en god karamell!
Så god att jag toklängtade efter den och lade in den i min ipod idag.

Länk HÄR.


Säga vad man vill men Walesarna kunde också hårdrock på 70-talet!

Inga kommentarer: