torsdag 3 mars 2011

Fritidspedagogens roll 2

FRITIDSPEDAGOGENS ROLL 2.
Att vara fritidspedagog och jobba på lov kan betyda två saker.

1. Att chefen lovat för många anställda ledigt och det kommer
fler barn än väntat till fritidshemmet (Ingen rolig situation).
2. Att det finns gott om personal och
det kommer färre barn än väntat (Kan vara rolig situation).

Denna vecka har varit det senare på Tungelsta fritids år 3.


Så när jag var ute i "vårsolen" (det kändes som det) med
barnen så kunde jag inte låta bli att hacka is med skon.
Jag får för mig att våren kommer tidigare då och
jag tycker faktiskt det är skönt och avkopplande att bara hacka...


Lite senare gick vi ned till gymnastiksalen.
Jag passade på att ta med gitarren, det var så få barn med.
Just nu har jag en ny låtidè och det är så bökiga ackord
så jag behöver träna. Lite papper och penna så jag kunde
skriva några rader också...

En dag som denna är det inte så dumt att vara fritidspedagog.

Inga kommentarer: