söndag 20 mars 2011

En gång i Katrineholm

EN GÅNG I KATRINEHOLM, närmare bestämt Maj 1980.
Ja, då satt Phil Lynott i publiken när bandet Trace spelade
i Folkets park.

Trace var det första bandet jag var med i, vi höll till i Flen.
Phil Lynott blev givetvis inte speciellt imponerad men
jag tror att han ändå drog på smilbanden lite.
Kanske kände han igen sig själv från tiden i Dublin
då han började repa med kompisar?
Kanske kände han igen glädjen, nervositeten och
viljan i vårt framträdande?


Jag kom att tänka på detta då jag bloggade om Lizzy igår.

Om man inte tror på denna historia så kan man läsa om det HÄR.

Än en gång slår det mig.
Hur sjutton kan jag hitta bevis för detta på nätet

31 år senare???
Jag googlade bara!

(Läs under "Rich and famous")
Gruppen som var headlines hette Zaintrock och jag glömmer
aldrig hur jag kände när jag såg dem:
-Jag vill också rocka så där jävla bra!

Nu något annat...


Jag tycker det är underbart med nätet!
Vad hittar man inte!?
Jag hittade dessa skivomslag på en brasiliansk musikblogg.
Länk HÄR.
Jag känner varken till musiken, artisten eller konstnären.
Kanske är det en och samma, jag orkar inte ta reda på det.
Coola bilder!

Nu något annat...


Det blev familjebadminton i Haninge rackethall idag.
Vi spelade rundbadminton (William dirigerade runt oss).
Jag använde för första gången de "Friskvårdskuponger" som jag fått
av Haninge kommun där jag är anställd.

Känns skönt i kroppen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå! Phil Lynnot var på plats:-))
Han var över och hälsade på grabbarna i Zaintrock, och snurrade runt i malmköping o eskilstuna samt var med på några gig som Zaintrock gjorde.
Under den här tiden bestod bandet av Micke Gillstedt,Jari Forsman,Göran Kunstberg och Arno Vasanoja hell yeah!!

Emil sa...

Du har möjligtvis inget extra ex kvar utav 3:an att sälja? har letat mig fördärvad :(

MVH // Emil
Min mail: strappado@live.se

Unknown sa...

Men det var 1981. Det var jag som fångade upp honom på tåget mellan Stockholm och Eskilstuna efter att grabbarna som skulle möta honom på Arlanda av något skäl inte dök upp. Vi åt middag ihop på kvällen och checkade därefter in honom på Hotell Smeden i Eskilstuna. Dagen därpå skulle vi ta honom till spelningen med Kunstberg och co, men då hade bandet hittat honom och jag styrde mot Katrineholm där jag trodde att spelningen var....därmed missade jag honom. Jag skrev brev till honom och han ringde upp mig hösten 1981 inför den spelning han skulle göra på Rondo (?) i Göteborg.
/Jonas

Unknown sa...

1982 måste det ha varit.