söndag 16 januari 2011

Komets vintertävling 2011


KOMETS VINTERTÄVLING 2011 Gick bra!
Med tanke på att William endast tränat ca. 7ggr. sedan mitten på Dec.

Idag Sön:

Kl. 9.30: Jag fikar på medtaget termoskaffe och otroligt god
Toscasnäcka från Statoil i Komethallen där det
uppskattningsvis är ca. 13 grader...
William värmer upp med Sam Henriksson från Skogås BK.

Kl. 10.00 Semifinal Herrsingel B-Klass mellan Anders Eveby-William Andersen
Set 1: 21-18
Set 2: 19-21
Set 3: Halvtid 11-10... Jag skakade av nervositet och köld!
Anders Eveby vann slutligen med 21-19...

William får vara nöjd med bronspeng.
Anders Eveby ingick i Skogås elitlag i dubbel förra säsongen.

Kl. 14.00 Final Dubbel B-Klass mellan
William Andersen/Guolong Jin-Daniel Nordberg/Alexander Rufelt

Här skall sägas att Guolong inte kan ett enda ord på svenska förutom
"Tack så mycket".

Daniel Nordberg/Alexander Rufelt vann rättvist i två set.

Återigen, William får vara nöjd med silver.


Bilder från lördagen.
Komets gamla entrè.



Nu har hela helgen gått.
Det gick fort och jag och Lotta spenderade många timmar i
Komethallen.
Är det kul kan man fråga?

Ja!

När jag skakar av nervositet under matcherna så tänker jag
på min granne Crister Undin.
Han var med en gång då William spelade en spännande match och jag sade:
"Jag pallar inte, det är så spännande"
"Det här är livet", svarade Crister.
Han hade så rätt.

Alla timmar är inte bara väntan.
Man pratar med spelare och föräldrar, det är härlig stämning
och sen kommer matcherna.
Man följer rörelserna, slagen och alla poäng.
Hur blir lottningen efter poolspelet?
Hur går det för Skogåsspelarna?
Grabben måste äta mellan matcherna...

1 km. från Komethallen ligger Mediamarkt som råkade ha CD rea!
Och jag som råkade ha presentkort kvar från Alexandra!
Så det blev följande CD:s

Chicago "s/t" 1970
John Scofield "Groove elation" 1995
Saga "Heads or tales" 1983
Alex Harvey "The soldier on the wall" 1983 (färdiggjordes efter hans död)

Min skivsamling bara skrek efter dessa som alla förstår...


Inga kommentarer: