torsdag 20 januari 2011

Fritidspedagogens roll idag


Om FRITIDSPEDAGOGENS ROLL IDAG Skulle jag kunna skriva metervis med text.
Men jag nöjer mig med dagens tankar som jag fick då
jag satt och väntade på att simskolelektionen skulle starta.

Min roll under skoldagen är många gånger att transportera barn från A-B.
Detta kan vara en nog så utmanande uppgift med vägrande, bråkande
och glömska barn.

Det känns som slöseri med pedagogiskt kunnande.
Skoldagen suger ut så mycket av fritidspedagogerna idag
att när väl fritiden/eftermiddagen börjar så är man för trött
och har för dålig personaltäthet för att göra något som
innehåller kvalitativ pedagogik.

Jag hävdar att Sveriges fritidspedagoger håller skolan under armarna!

Byt jobb då Christian!
Jaa, men det finns mycket positivt i yrket också.

Jag återkommer säkert till detta ämne igen.


Sätter på en Neil Merryweather istället, "Kryptonite" 1975.
Finns för nedladdning HÄR. Köp om ni gillar!
Vart tog Michael “Jeep” Willis på gitarr vägen!?

Inga kommentarer: