söndag 30 januari 2011

Arosfjädern 2011


AROSFJÄDERN 2011 Gick väl ändå bra, tycker jag.
William är inte nöjd och det är bra.
Han är alltid inställd på att vinna och det tror jag hjälper honom i badminton.

Kl. 8.30 är Bellevuehallen halvt nedsläckt.
De första spelarna joggar och slår in för att komma igång...


Första matchen mot Max Nordin, Täby vinner William efter en
mycket skakig inledning.

Därefter var det dags att möta en gammal räv från Västerås, VBMF.
Patrik Ulin! Han sade att han inte tävlat på länge.
Jag undrar hur bra han skulle varit om han var tävlingstränad!?

William föll i en 3 setare.

Endast en spelare skulle gå vidare från poolen så William
hade givit upp och vi åkte in till Västerås centrum...

Väl där så gick vi genast till Västerås skivbörs.
Jag hade rekat och visste att det fanns en sådan.


En mycket bra skivaffär!
De hade ett eget fack för Abramis Brama!!
De hade även Janne Starks bok:
"The Encyclopedia Of Swedish Hard Rock And Heavy Metal Vol. 2".
Där jag finns omskriven!


"Skrapan".


Svartån låg frusen med gamla byggnader vid sidan om, vackert.


Utanför restaurangen "West" som var måltavla i programmet
"Kniven mot strupen".


Nej, vi sov inte på Stadshotellet...
Men det gick ju ganska bra så det blev Ibis!


Jo, när vi kom tillbaka från Västerås centrum så sprang William
till sekretariatet och kollade om Max Nordin vunnit över Patril Ulin?

Tro det eller ej, Max hade vunnit en 3 setare så man räknade poäng!

Se själva hur det gick...


Max värmer upp med William inför dubblarna...


Bengaler mitt i Västerås på kvällen.
Måste ha varit bandyfans.
När jag såg det längtade jag till Söderstadion...


Tyvärr mötte William stenhårt motstånd på söndagsmorgoneen
och föll i 1/8 delsfinal efter 3 set mot (en annan gammal räv)
Magnus Öberg, Göta.

William spelade med Samuel Wengholm från Uppl. Väsby
i dubbeln och de nådde final!
Det blev en rysare mot ett par från Botkyrka men
de föll med 23-21 i tredje set...

Ok, det blev silver i dubbel och jag tycker det var bra.
Att få resa med sin son och följa en tävling ända till final
är få föräldrar förunnat.
Därför är jag mer än nöjd efter denna helg!


Tack för kommentaren inför tävlingen "anonym"!

Inga kommentarer: