lördag 6 november 2010

Naturhistoriska och Family

NATURHISTORISKA OCH FAMILY

NATURHISTORISKA Riksmusèet var vi på idag, jag Lotta och Andrea.
William var i Nyköping och spelade badminton i seriespel i
"serien som gud glömde"...
Byggnaden ute på Frescati slår mig med häpnad varje gång jag är där.
Så pampig! Ritad av Axel Anderberg.

Men väl inne var det inte så kul.
Det kändes som en dag på fritids, alldeles för mycket barn.
Jag är ju ledig för sjutton!
Sen börjar jag kunna utställningarna nu trots
att de är väldigt fina och bra.



FAMILY har gjort en skiva som heter "Entertainment" från 1969.
Av en händelse så råkade vi åka förbi Hot records i Solna
på vägen hem (jag tror visst att jag rattade bilen...).
Där i ett fack låg den och lyste för 40:-.
Äntligen min! Välkommen hem till Skogås och till
ny CD kompisar i min hylla.
Detta underbara album går att ladda ned HÄR.


Slutligen kan sägas att William har fått mig och Lotta att spela Risk.
Detta spel från 70-talet som jag vill minnas att min
granne Kjell Annerhall hade och jag gillade det då.
Lite kul nu också faktiskt.

Just nu lagar Lotta middag och jag bara sitter här vid min iMac
och knappar...

Jag har det bra!

Inga kommentarer: