onsdag 24 november 2010

Atomic Rooster


ATOMIC ROOSTER På DVD från 1972
finnes för nedladdning HÄR (torrent fil, jag seedar ett tag till).
Länken går till Isohunt. Funkar den inte så kan ni söka på
"Atomic Rooster and Curved Air".

Varför skall man ladda ned detta?

Jo, för att det är bra musik från 70-talet!!!

Steve Bolton på gitarr, han som joinade Headstone som
jag skrev om HÄR.

Chris Farlowe, sång...Needs no introduction.
Ric Parnell, trummor. Spelade senare i Italienska gruppen Nova.

DVD:n är naken och live till 110%!
Chris Farlove äter smörgås under spelningen!

Vincent Crane är grym att se.
Han verkade vara en musiker som var bäst live.
Jag får den känslan när jag ser denna DVD.
Han imponerade inte alltid på studioinspelningarna tyckte jag.

Det är en del låtar från "In hearing" som
Peter French sjöng på original.
Kanske hade denna sättning inte hunnit spela så länge?

Nog snackat! Ladda ned, starta torrentklienten och
starta DVD spelaren!

Inga kommentarer: