onsdag 29 september 2010

Spooky i Helsingør


SPOOKY I HELSINGØR Var det i somras när jag,
William och Andrea gick på upptäcksfärd...

Vi gick bara upp i en skog och plötsligt befann vi oss
mitt i en övergiven ferieby.
Där stod 41 st. öde små sommarhus.


Det kändes konstigt och lite läskigt att vara där.
Jag gick in i ett hus som hade en upplåst dörr...
Helt plötsligt befann jag mig i ett sönderslaget vardagsrum
där det tidigare hade funnits människor som spenderat
sina semestrar där. Det var en otäck och spännande känsla...
Man reste liksom i tiden...

Jag kollade upp detta ställe och det går att läsa om HÄR.

Bilderna på den hemsidan är tagna en bit ifrån husen och i solsken.
När vi var där var det mulet och kväll...

Nåväl, vi trodde det var färdigt med läskiga ödehus.
Men det var det inte...

Några hundra meter därifrån låg en övergiven fabriksbyggnad som
hade använts till skatepark.


Vi var säkra på att stöta på någon knarkare eller uteliggare
men det gjorde vi inte tack och lov.


De måste ha kostat pengar att göra denna enorma ungdomssatsning.
Varför är det övergivet och varför är byggnaden inte plomberad???

Annars var det trevligt i Helsingør.

Inga kommentarer: