måndag 16 augusti 2010

Motley Crue kan tacka John Corabi


MÖTLEY CRÜE KAN TACKA JOHN CORABI
För att han visade dem vägen till framtidens musik!

Efter Alex Harvey boken satte jag tänderna i
boken "Mötley Crüe The Dirt" som jag fick av en
förälder tillika kollega på Tungelsta skola inför sommarlovet.

Boken är mycket underhållande och fick mig nu till slut att
även lyssna på deras album.
Men OBS! Detta bara i studiesyfte!
Jag gillar inte deras musik, förutom...

Cd:n "Mötley Crüe" med John Corabi på sång.
Faktum är att jag hade en gång cd:n men sålde den
på nån skivbörs.

Okej, John Corabi tycker jag räddade gruppen från ett
utdöende pophårdrocksound till något riktigt tungt och
(emellanåt) kittlande sound.
Ett par låtar är faktiskt riktigt bra.

Sen sparkade de John och tog tillbaka Neil och hur lät det då???
Jo, nu var det experimentiellt, mörkare och tyngre.
Detta hade aldrig hänt om John inte fått inspirera gruppen.
De hade varit lika bortglömda som gruppen Anvil
musikaliskt sett alltså, för att.......

Medlemmarna i Mötley Crüe har väl inte festat färdigt ännu?

Inga kommentarer: