tisdag 17 augusti 2010

Jack Bruce och Robin Trower


JACK BRUCE OCH ROBIN TROWER Lyckades verkligen 2008.
Truce och BLT som var tidigare skivor de gjort kan
ej mäta sig med denna.
Kanske hade de ej lika bråttom utan lät det ta sin tid?
De tidigare skivorna lät som hastjobb har jag alltid tyckt.
"Seven moons" är så sensitive, intensiv, innerlig och
ett bevis på att dessa herrar vet vart tonen skall sitta.

Det sista har jag fått från min "internetvän" Pat Jörliden,
från Hälsingborg
(jag kommer säkert tillbaka till honom framöver i min blogg).

När vi träffades och jag gav honom en Robin Trower DVD så
sade han:
-Han har tonen.

På tre ord fångade han Robin Trowers storhet!
Så rätt, jag blev stum.

Hursomhelst, tillbaka till Cd:n.
Jag har precis köpt den efter att ha haft den i min iPod ett tag.
Och när jag släpper lös denna i min stereo så känns det
farligt bra!
De är ju verkligen gamla gubbar idag men
åldern spelar ingen roll i rockens värld ibland.
Denna Cd är ett bevis på detta.

Ladda ned HÄR och lyssna. Köp om ni gillar.

Inga kommentarer: