tisdag 6 juli 2010

Jag byter

JAG BYTER BOK Nu!
Efter ha läst 1/4 av "Infiltratören" utan att beröras nämnvärt eller
fått en känsla av spänning så släpper jag den.

Idag ramlade av en händelse en ny bok ned i min brevlåda!
En biografi om Alex Harvey, beställd från Amazon.
Den blir det i sommar!


"Green zone" som jag såg i förrgår var bra!
Den gav en känsla av att "så var det säkert".

Jag kommer ihåg nyheterna med Hans Blix kommentarer
från kriget och började googla...
Jag fann det precis nu.

Här nedan klistrar jag in en text från en blogg med
en sida ni kan finna HÄR

Här är en del av texten om ni ej vill ta er dit:

"Senare under hösten Fick UNMOVIC, med Hans Blix som ordförande, tillträde till Irak efter hot från bl.a. USA om en väpnad konflikt. Syftet för inspektionen var återigen att söka efter massförstörelsevapen. Men FN:s vapeninspektörer och Hans Blix fann under tiden de befann sig i landet inga bevis på att Irak skulle ha kvar någon form av biologiska eller kemiska stridsvapen. De fann ej heller några belägg för atomvapentillverkning i Irak. Undersökningarna som hade gjort var grundliga. I början av 2003 hade UNMOVIC 260 inspektörer från 60 länder på plats i Irak. Under perioden från slutet av november 2002 till början av januari 2003 hade det gjorts 300 inspektioner på 230 olika platser. Samtidigt som Saddam Hussein såg att kriget med USA i spetsen kom närmare och närmare, blev han också mer och mer samarbetsvillig och möjligheterna för vapeninspektörerna blev bättre och bättre. Samtidigt som detta skedde, fick USA allt färre bevis på att det fanns massförstörelsevapen i landet. Under januari samma år arbetar USA och Storbritannien för att få gehör på en ny resolution där Säkerhetsrådet skulle ställa sig bakom ett väpnat angrepp mot Irak. Besvikelsen var förödande hos dessa båda länder då UNMOVIC inte stödde förslaget med grunden att det inte fanns några som helst tillförlitliga bevis på att Irak hade massförstörelsevapen. Detta resulterade i många och mycket intensiva verbala attacker mot framför allt Blix. "

Bomba på bara och skyll på Blix. De borde skämmas!
Man får hoppas de har kontroll på oljeproduktionen så
inte fler civila får lida för den sakens skull.

Inga kommentarer: