måndag 28 juni 2010

Volvokultur med musikaliska minnen


VOLVOKULTUR MED MUSIKALISKA MINNEN Handlar Amazon om.
Amazon i Flen alltså.
Det är folkets hus i Flen, säkert byggt sent 60 tal eller tidigt 70...

En gång för länge sedan hade jag en dröm om att få spela där.
Det kändes så stoooort...


Till slut fick jag med gruppen Trace spela där!

Vi pratar tidigt 80-tal, lite publik och egentligen ingen vidare stämning.
Jag har aldrig tyckt om inredningen på Amazon.

Det är kallt och socialdemokratiskt brunt på nåt vis.


"Amazon" har troligen fått sitt namn efter Volvos modell.
Volvo hade för många år sedan en stor återförsäljare med verkstad där.

Kanske de rent av monterade en del, vet ej?

Men skylten lyser ståtligt än idag och jag tycker den är fin.

Den vittnar om mången dans med Pommac.

Samt fyllor och ungdomar som aldrig kom in...


Lägg märke till liknaden i typsnitten från skylten och reklambliden.


Förresten, Erik Hamnqvist solade med tänderna på

den spelningen, så det så! Han var "Flens Hendrix".

"Flens Clapton" var Tomas som jag skrivit tidigare om i min blogg.

Inga kommentarer: