söndag 18 april 2010

Semifinal-Final-Silver!

SEMIFINAL-FINAL-SILVER Blev dagens resultat i Sollentuna ABC.

William Anderrsen Skogås BK- Martin Holmsten Spånga BK

Semifinal Klass B:


Set 1:

Martin tar över direkt.
William försöker avgöra snabbt
med diagonala smashar
vilket dödsdömt och de går ut.
Martin spelar säkert och väntar
bara ut Williams misstag.
William är inte med i matchen och
klagar på ont i armen vid setpaus. 21-8 till Martin.

Set 2:

William har fått massage av mig och det släpper i armen.

Joar Falch (Skogås BK, jättetrevlig kille) manar på William
och
säger: "Tålamod, tålamod"!

Det ger resultat och William leder igenom hela setet med ca. 2p.

William pressade mycket på Martins backhand. 21-14 till William!


Set 3:

Vet inte om Martin slappnade av och William blev mer taggad.
William ledde genomgående med ca. 4p.
Martin lyckades inte avgöra och
spelade för enformigt samt
slog ut för många bollar.
21-15 till William!

FINAL I B-KLASS FÖR FÖRSTA GÅNGEN!!!


Per-Johan Christensen Spårvägen BK-William Anderrsen Skogås BK

Final Klass B:

Set 1:

Samma mönster som mot Martin.
William är inte med i matchen
och
det såg inte bra ut.
Per-Johan bättre i allt. 21-10 till Per-Johan.


Set 2:
Jag vände resultatet och satt vid nätet.

William: "Det känns som i förra matchen, jag fattar inte".

Mitt råd: "Du måste in och kriga!"

William krigade till sig setet! 21-16 till William!


Set 3:

Jämt!
Kunde slutat hursomhelst.
William hade 17-16 och 18-17 i ledning.
Per-Johan slog ibland ut väldigt mycket och

jag tänkte kanske, kanske...
Men "Pelle" var bäst och
vann till slut rättvist med 21-18...


Resultat: SILVER och 250:- fina kronor i prispengar.
Detta var en av de största titlarna hittills för William.
Efter matchen var han inte nöjd (jag tror han är det nu...).

Tack till Martin som hejade på William under finalen!
Grattis till Anna Palm Skogås BK som vann klass B-singel!
Anna har haft problem med skador men kämpar och vinner.

Vi avslutar helgens bloggande med en bild som säger:
"snart".
Jag och Andrea tog en tur på motorcykeln ner till Sjöängsbadet.
Det var kallt och blåsigt. Men vi sa: "Snart...Snart blir det sol och bad..."

Inga kommentarer: