tisdag 27 april 2010

Förkylning, trafikmärke, intervju och Bajen

FÖRKYLNING
Ja, jag är just nu förkyld och stannar hemma från jobbet.
Inte så kul, speciellt inte för ekonomin.

TRAFIKMÄRKE

Följande trafikmärke såg jag i Örebro i helgen.


Jag har aldrig sett det förut, det fanns inte när jag tog körkort.
Vad betyder det?


"Lyckliga gatan"

"Människor och bilar i harmoni"

Törs knappt säga det men jag kände dåliga "Germanskariskanazzevibbar".

Snälla vägverket, ta bort denna skylt!
Ni har ju dessutom snott pojken från Solstickans tändsticksask!

INTERVJU

När jag startade denna blogg hade jag en idè att
intervjua unga badmintonspelare (eller andra trevliga människor).
Spelare som kämpar på runt om i landet på tävlingar.
Jag tänkte det skulle vara en kul idè.
William sade: "kör farsan!"
Jag har varit lite feg men i helgen slog jag till och
min första intervju lägger jag ut imorgon!


BAJEN
...Spelar idag igen.
Man möter Trollhättan och som vi alla vet så:
"Svänger det om Bajen" och "Bollen är rund"


Så utgången är som alltid oförutsägbar...

Inga kommentarer: