måndag 23 november 2009

Nedladdningar och "vaksin"

NEDLADDNINGAR Det är lika bra att klargöra med en gång. Jag laddar och har under åren laddat ned otroliga mängder av framförallt musik. Tack vare bloggar och torrentsidor har jag funnit fantastiska pärlor som jag aldrig hade hittat på något annat vis. Five Horse Johnson, If, Puny Human, Ruphus, Streetwalkers, Edgar Broughton Band, Boxer... Jag laddar ned, lyssnar och köper sedan det jag gillar. Dåligt samvete? Svar: Nej!

"VAKSIN" Som fritidspedagog får man uppleva mycket. Barnens spontanitet bjuder många gånger på häftiga upplevelser. Förra veckan skulle alla ungar i Tungelsta ta vaccin mot svininfluensan. En flicka på fritidshemmet hade ingen större lust med detta. Jag hittade hennes lapp.

Jag tänker inte heller vaccinera mig. Men jag skulle gärna köpa aktier i det företag som producerar vaccinet...

Bästa musiken idag: Yes "Magnification"


Inga kommentarer: